Er bedriften din sommerklar?

Vår digitalmarkedsfører Charlotte Louise Haraldsen gir deg 5 tips for sommerplanlegging.




I denne bloggen har jeg samlet en sjekkliste for bedrifter med ferieplaner – for det har vi vel alle? Gå igjennom listen under før du tar sommerfri, så kan du nyte ferien din med god samvittighet samtidig som selskapet ditt er synlig på nett!


1. Planlegg sommerens poster
Forhåndspost de innleggene som er generelle og så mange du klarer før ferien starter. Er du aktiv på sosiale medier og med innholdspublisering, kan det være veldig greit med godt, automatisert innhold. Men obs! Ikke fall for fristelsen og forhåndspost alle planlagte innlegg (snakker av erfaring). La vær-bestemte innlegg bli postet på dagen. Litt kjedelig å bruke sol- og sommeremojis på en tung regnværsdag (eller omvendt). Du vil heller ikke prøve å selge regnjakker i 30 varmegrader. Det kan være greit å lage en publiseringskanal for sommermånedene, så har du full oversikt over når de ulike sosiale medier-innleggene skal publiseres.

2. Oppdater digitale flater
Er åpningstider oppdatert? Ta en gjennomgang av både nettsiden, sosiale medier og Googles My Business for å sjekke at din bedrifts åpningstider og kontaktinformasjon er oppdatert.

3. Kjør konkurranse!
Sommeren kan være en god tid til å kjøre en konkurranseaktivitet og er en ypperlig mulighet til å hente inn nye leads og følgere. Hold engasjementet oppe selv om du selv ikke sitter på kontoret.

4. Vær proaktiv med nyhetsbrev
Likedan som Facebook-poster, kan du planlegge utsendelse av nyhetsbrev. Kanskje kan du sende et hyggelig «god sommer»-nyhetsbrev med informasjon om åpningstider og kontaktpersoner i ferien eller ett- eller to om sommersalget ditt. Send ut et godt innhold som engasjerer, og oppfordre gjerne til aktivitet med Call-to-action-knapper: book time, bestill nå, se boligvelgeren, gå til sommersalget, se våre åpningstider... Listen er lang!

5. Sett fraværsmeldinger
Ikke glemt å sette fraværsmelding i e-posten din, i teams og andre gruppechatter, samt på kundeservice-telefonen om kontoret ditt stenger i sommer. Er du utilgjengelig? Legg ved en kontaktperson kunden kan nå bedriften på i tidsrommet du er borte. På den måten får avsenderen øyeblikkelig beskjed om at du ikke er tilgjengelig, og kan ta standpunkt om det kan vente til du er tilbake eller om det må løses på andre måter. Sparer både deg og mottakerens tid.

Trenger du bistand i sommer? A2N hjelper deg!

Våre digitale markedsførere står klare til å hjelpe deg gjennom sommeren, enten det gjelder å legge en plan for publisering og annonsering eller oppdatering av dine digitale flater. Ikke nøl med å ta kontakt. God sommer!

01. juli. 2020
Forfatter: Charlotte Louise Haraldsen
Kontakt: Charlotte@a2n.no 


*Ved innsending samtykker du til personvernerklæringen