NXT/A2N kåret til Agency of the Year for 3. år på rad

NXT/A2N kåret til Agency of the Year for 3. år på rad



Nok en gang ble fokuset rettet mot Norge når prisene i den internasjonale byråkonkurransen IDN Awards skulle deles ut. For tredje året på rad ble NXT/A2N kåret til «Agency og the Year» og kunne stolt reise hjem til Oslo med hele syv gjeve priser.

25-28. oktober var representanter fra NXT/A2N på plass på IDN-konferansen i Barcelona for å dele erfaringer og idéer med byråer fra hele verden. Konferansen ble avsluttet med høytidelig gallamiddag og prisutdeling for gjennomførte kampanjer i løpet av det siste året. Den prestisjefylte byråkonkurransen IDN Awards endte med suksess for NXT/A2N også i år!

- Det er fantastisk å bli kåret til «Agency of the Year» for tredje året på rad, særlig siden det i år var et veldig høyt nivå på de innleverte bidragene. Det viser at vårt arbeid holder høy internasjonal standard, og det gleder oss særlig å få både Gull og Sølv innenfor kategorien «Customer Strategy». Det er en hyggelig bekreftelse på at vi kan tilby våre kunder en totalleveranse som virkelig skaper resultater, forteller byråleder Johan Ekman.

Ny kategori-inndeling og rekordmange bidrag

I år var det blitt en forandring i kategori-inndelingen, hvor noen kategorier har blitt erstattet med nye for å bedre dekke dagens mer komplekse mediebilde og de muligheter dette medfører. De 28 ansatte i byrået har vært delaktig i kampanjer som involverte alle våre kompetanseområder; strategi, kreative tjenester, performance, web og grafisk produksjon. Til tross for mer krevende kategori-inndelinger og rekord i antallet innleverte bidrag, kunne vi likevel reise hjem til Oslo med 7 nye gjeve priser å plassere på premiehylla:



Agency of the Year

Customer Strategy
Gull – Rekruttering av VG Bud på Snapchat / Verdens Gang
Sølv – Kampanje for nye husmodeller / Hedalm Anebyhus

Loyalty:
Sølv – Påskekrim / Byggtorget

Multi-channel campaigns:
Bronse – Hurum Brygge - den nye kystbyen i Oslofjorden / Anthon B. Nielsen

Innovation:
Gull – Rekruttering av VG Bud på Snapchat / Verdens Gang

Special Awards:
Best Entry – Hurum Brygge - den nye kystbyen i Oslofjorden / Anthon B. Nielsen

Om Byggtorget caset av Leena Veento - Juryleder IDN Awards

Good example of creating engagement. It´s not always mandatory to get short term selling. Nice execution. The creative looks lovely! Very interesting strategy that tied with traditions, finished with good creatives. A playful and original strategy.”


Nordisk dominans i årets konkurranse
I årets konkurranse fikk vi en bekreftelse på at de nordiske landene ligger langt fremme innen kommunikasjon og markedsføring. Sammen med våre partnerbyråer i Sverige og Finland klarte vi å skape en Nordisk storeslem i den prestisjefylte konkurransen.
Av de totalt 25 prisene som ble delt ut sto Norge (7 stk), Sverige (6 stk) og Finland (7 stk) tilsammen for hele 20 priser. Som en følge av dette fikk vi i år dele prisen «Agency of the Year» med våre venner i ROI Division i Stockholm og Suhde i Helsinki. Vel fortjent!

IDN – et internasjonalt nettverk for uavhengige byråer
InterDirect Network ble grunnlagt i 1988 da flere selvstendige reklamebyråer så nødvendigheten av et nettverk og byråsamarbeid, for å dele erfaringer og råd på tvers av landegrenser i Europa. Suksessen har vært stor siden den gang. IDN er nå et stort organisert nettverk bestående av over 1750 ansatte, fordelt på byråer fra hele verden. Selv om antallet medlemmer fortsatt øker, særlig på det asiatiske markedet, er og forblir hovedmålet det samme: Samarbeid og utveksling av erfaringer for å imøtekomme byråkunder og tilfredsstille deres behov. NXT/A2N ble i 2013 invitert til å bli Norges representant i nettverket, og har vært medlem siden da.

Les hvordan det gikk på IDN Awards i fjor.
*Ved innsending samtykker du til personvernerklæringen
en del aven del av