VG-Bud

Ny Performance-strategi doblet antallet søknader

Vellykket test av Snap Ads

Om prosjektet

For vår kunde VG-Bud (VG/Media Distribusjon) har vi i flere år kjørt fullt performance-løp med en always-on strategi. Målet med kampanjen er å få inn søknader til dørsalgsjobben som VG-Bud. En ny Performance-strategi har gitt en markant forbedring av resultatene.

Da målgruppen er ungdommer i alderen 13-16 år, så vi tidlig på året et behov for å tilpasse markedsmiksen mot en yngre målgruppe og engasjere disse på deres premisser. Vi har derfor hatt større fokus på kanaler som Snapchat, Instagram Stories og Youtube.

Vi ønsket at ungdommene selv skulle bli en del av VG-Bud universet og lanserte derfor konseptet “Månedens VG-Bud”. Her oppfordrer vi eksisterende bud til å dele video og bilder fra sin arbeidsdag. Vinnernes videoer deles på sosiale medier, og de får en stor helside annonse med eget bilde i VG.

De grepene vi gjorde i starten av 2018 har vist seg å fungere veldig bra. Totalt sett har vi en økning på antall søknader på 102 % sammenlignet med samme periode i fjor!

Snap Ads ble testet for første gang i år og står for hele 24 % av alle søknader. Snapchat er med andre ord det sosiale mediet som fungerer best akkurat nå for dette segmentet.

Endringen i strategien har også ført til gode resultater i andre kanaler. Både Google AdWords Betalt Søk og Organisk Søk har hatt stor vekst. Tilsammen står disse for hele 50 % av alle søknader


Kunde:
VG-Bud/Mediadistribusjon
Løsning:
Fullt performance-løp
Lanseringssdato:
27.12.2017
*Ved innsending samtykker du til personvernerklæringen
en del aven del av